Podpořte naší činnost - klikněte sem.

Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Jaká je ABA?

Jaká je ABA? 24. kvě 2015 17:26 #1

  • Adventor
  • Avatar uživatele Adventor
  • Offline
  • User is blocked
  • Příspěvky: 68
  • Obdržená poděkování 14
  • Karma: 2

Dobrý den,
asi nebudu jediná, kdo zvažuje všelijaké výchovné a vzdělávací přístupy, které lidé vytvořili za ten čas, co autismus jako diagnóza spatřil světlo světa. ABA program je mi znám jako ten, co má jediný vědecky prokázané úspěchy, ale zároveň je tím, proti kterému jsem si všimla, že mívají nejčastěji rodiče, ale i samotní autisté určité výhrady. Chci se proto zeptat, jak vnímáte ABA pogram vy? A také na to, do jeké míry jsou principy ABA přístupu součástí TEACCH, u nás obvykle známého jako strukturovaného učení? (Podle strukturovného učení totiž sami jedeme.)

Přiznávám, že se mi zdá analýza některých situací příliš komplikovaná, abych o něco takového sama usilovala. Mám však pocit, že i ona klasická odměna, která následuje po splnění úkolu v strukturovaném učení je stopou vlivu ABA. Což mě samotné nijak principiálně nevadí. Nepatřím k těm, co se snaží dítě vychovávat zcela bez odměn a trestů ... Ovšem o tom, že bych ho měla uplácet i za to, že si „správně“ hraje, nebo za to, aby navázalo oční kontakt, už třeba pochybnosti mám.

Poraďte prosím, jak se díváte na ABA program vy?

Číst více ...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.151 sekund

Kalendář akcí